twins? kökstillverkning...

En liten Elise var lite varm i pannan i morse så det var bara att få tiden att gå under dagen med en lite krasslig skrutta. Här hemma har alla fått ta tempen (i armhålan ja!!!) för att försöka övertyga Elise om att det inte ÄR något farligt och att det INTE gör ont! Suck! Hon är livrädd så fort man nämner ordet FEBER!

Men dagens höjdpunkter:

* Elise kommer in i vårt sovrum när jag sitter och ammar (ja, jag vet! IGEN!!! - sa ju det!) iklädd mina leopardskor, sin jacka, Johans mössa och har min handväska på rätt sätt tvärs över!!! What a look! Inte nog med det. Hon säger till mig "mamma jag åka till jobbet- hejdå- puss puss" Som jag skrattade! Det bästa är att hon kommer tillbaka efter en minut och har klätt av sig och säger "jag framme jobbet nu!" Hur kan man inte bli på bra humör då????



* Sander ligger och skriker medans jag gör mig i ordning (för EN gångs skull- för de dör ju inte av att pipa i nån minut!) lite snabbt innan vi ska ut och röra på oss i solskenet. Då hör jag att han tystnar och smyger in och kollar in i rummet för att se vad som pågår därinne. Då finner man en Elise som sitter på huk framför babysittern och gör stop med handen och säger "nej, nu räcker det lillebror" ja denna Elise får man bara inte nog av!!!!

* många mer höjdpunkter finns det ju med Elise- dagarna i ända består ju av höjdpunkter...

Idag bar det av till IKEA för inköp av delar till barnens lilla kök. Har nu ritat upp hur det ska se ut! Har redan satt upp kakel (ja alltså inte riktigt kakel förstås!!!) framför spisen. Till höger om spisen kommer en 50 cm bred bänk att finnas och till vänster en 1 meters bänk. Klädda i fuskmarmorvinyltapet. Två stycken hyllor kommer att finnas som kommer vara klädda i något fint papper med en stav under där alla grytor, kastruller och köksredskap samt bestickkorg skall finnas. En liten kryddhylla kommer att rymma små glasburkar (ihoplimmade för säkerhets skull!!! annars kommer det att öppnas hejvilt och spridas runt!) med både olika sorters pasta, kryddor och strössel... Har ännu inte bestämt om jag kommer att skära ut en diskho kanske??? Måset ju finna en metallbytta i så fall som kan sänkas ner i skivan. Under köksbänken kommer det att rymmas förvaring, av vad vet jag inte ännu men troligtvis Elise och Sanders kläder. Framför bänken kommer jag att fästa en wire med något fint tyg. Ooooo är så laddad för att fullfölja detta projekt att jag nästan tror att jag måste börja NU! Det kommer en ritning om ni inte hajjat min eminenta beskrivning! :D

Imorgon blir det lekplats som vanligt tillsammans med resten av vårt kollektiv (Hedvig & Co). Vi saknar dock Hedvigs mamma Emelie som just nu är i Damaskus på tjänsteresa för Röda Korset som verkar MYCKET givande och intressant. Hon kommer inte hem förrän den 6e maj så vi får helt enkelt fortsätta att sakna henne ett tag till.

Annars har dagen bestått av en långpromme i morse, glass på stan och middag hos Hedvig och Stellan.


Rönneholms glass är gottgottigottgott!


Bästisarna/Systrarna/bråkstakarna/retmajorna.... ja kära barn har många namn!!!


Man kan ju inte säga annat än att Sander är väldigt lik Elise som bebis! Kolla dessa kopior!


 
Elise 1 månad                                                                           Sander 6 veckor

    
 Elise 6 veckor                                                          Sander 6 veckor

Våra ÄLSKADE mirakel! Puss på er!

mammaKlaja och pappaJojan

Kommentarer
Postat av: johanna

hej! vilka fina barn ni har! de är underbara! tittade på bilder från frankrike nyss och blev lite nostalgisk. det var roligt trots allt! när jag får barn kommer jag definitivt köpa kläder av dig... kram kram

2009-04-25 @ 01:55:39
URL: http://hajna.blogspot.com
Postat av: Marie

naaaaw! så söta! :)

Hoppas vi kan ta en kik nästa vecka eller så...?

kram

2009-04-25 @ 15:48:24
URL: http://enigmarie.wordpress.com
Postat av: Angela!

Ha haha hahaha.. men guuuud så sött. Ska gå till jobbet!!! De är för roliga de små liven!!!



Grym ide med köket, väntar spänt på resultatet=)



KRAM!

2009-04-25 @ 22:30:12
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår att du får många roliga skratt under dagarna :) Elise är ju bara för go!!

Och att dom är lika har jag redan upptäckt... tittade på gamla bilder av Elise o såg genast likheten.

Kram på er

2009-04-27 @ 10:47:30
URL: http://snyggteksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0