mega bebis!!!!

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP kan jag ju bara inleda med!
Denna lilla pojke (vi fick ju bekräftat att dte var en pojke- eller som barnmorskan sa "bebisen har i alla fall pung och snopp sen om den är en pojke det vet jag inte!!! hahaha") vägde i dagsläge 2610 gram!!!!!!!!!!! I vecka 32+3! Seriöst!
Söt var han i alla fall! Massa tjockt hår hade han med lille Sander :D Tyckte han var väldigt lik profilen vi fick se på Elise vid samma tidpunkt!

Så om Du nu bestämmer Dig för att dyka upp lite tidigare- gör det INGET! Annars blir det väl en krabat på 4500!!!! Men han kan allt vänta 3-4 veckor till! Men som barnmorskan sa "kommer han i v 37 gör det ju INGET!" Han låg faktiskt 27% ÖVER kurvan- en riktig Ripabebis verkar det allt vara. Känns dock skönt att 2600 gram av mina 11000 är bebisen. Moderkakan såg rätt rejäl ut också tyckte barnmorskan! Elise moderkaka vägde trots allt 970 gram vilket hon tyckte var en tvillingplacentstorlek!

Bara att inse- ut kommer komma en bjässe!

Är fortfarande ichocktillstånd då jag tyckte att Elise var så stor så en bebis på ca 1900-2100 hade jag kanske räknat med men 2610 hade jag INTE räknat med!

Allt annat och alla organ såg jättefina ut. Hjärtat såg fint ut och barnmorskan såg tom fettlagret runt buken på lillis!

Annars har det varit en massa sammandragningar och förvärkar idag. Inatt blev jag nervös eftersom det ländes som det kom igång. Hade jätteont vid varje värk, molande värk och lite till, bak i ryggen och sen började det trycka nedåt. Somnade till slut om efter en stund och vaknade nån gång igen av smärtan- men det gav sig som tur var.

Ojojoj hur ska detta sluta...joooo jag kommer säkerligen gå över tiden bara för det!

Lägger in fin bild på bebis ansikte sen- ingen 3D eftersom lilleman låg både bakom navelsträng och moderkakan!!!
Men han låg med huvudet nere i alla fall! Alltid ett plus!

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Halloj!! OJ, en Ripabebbe alltså!! Härligt!! han kommer vara såååå fin er lille gosse!! Men, ja- stanna kvar ett par veckor!hehe

Vi hörs!

kramis!

2009-01-15 @ 23:32:35
Postat av: Sofia

Heejj... skönt att allt såg bra ut med en lille!

Ha en toppen helg! Kram, kram

2009-01-16 @ 08:58:40
Postat av: Angela!

Åh så mys o få se, och vad skönt att veta att allt e bra. Och det är ju mky bättre ju större de är=) Har lite o ta ev då liksom. 4500 e väl inget;) Stella vägde ju 4460:- fick ju träna lite muskler i armar o rygg efteråt kan jag lova=) Härligt med stOor bebbe=)!!!!



Puss o kram till er.

O hälsa Johan, tog Ahlberg som förslag bara för att se om ngn reagera, mohahahahahahahahaha!!!!

2009-01-16 @ 09:32:14
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0