den som väntar på något gott....

baby_feet.jpg
mys

Precis hemkommen från bedömning på UMAS. Vilken IDIOTläkare jag fick träffa!

Min bm remitterade mig dit med tanke på att magen hade vuxit 5 cm på 2 v. Den har varit 2 cm på 2 veckor hela tiden innan. Jag är ju dessutom orolig, eller snarare nyfiken på vad bebisen väger nu inför fl med tanke på storlek osv... eftersom bebisens vikt låg 27% över kurvan.

Läkaren sa att jag bara kom in för att prata oro inför fl vilket inte alls var fallet. Min bm hade ju ringt dit INNAN hon ens visste att magen hade vuxit så mycket- hon tyckte att jag hade rätt att få veta hur stort barnet är! Snarare oro inför hur stor bebisen var- alltså att göra ett UL för att kolla.

Fick tid på torsdag kl 18.30! Fattar NADA! Hon var allmänt spydig och dryg och tyckte väl mest att jag var otålig som inte kunde vänta ut bebisen... Hon kläckte kommentarer i stil med denna: "ja men bara för att din förra bebis föddes i v 38 tycker du att du gått över tiden eller???" pratade om att Elise hade navelsträngen runt halsen och att hon knappt var vid liv efter fl och knallbllå, då får man denna käcka kommentar "ja men bebisar är ju faktiskt fula när de föds- ärligt talat de är ju fula och blå liksom"...

Jag bara va???????? klämde till med en skvätt tårar för att hon skulle fatta att JAG VILL VETA hur stor bebben är - hon kollade med ul avdelningen som hittade en tid på TORSDAG kl 18.30!!!!!! De måste ju ha akuttider liksom om man inte skulle känna barnet eller annat som uppstår såhär i slutet. Vill man vara till tjänst är det inte så ansträngande!

Frågade om de kunde kolla om något var på g...hmmm vilket svar "men du har ju inga sammandragningar så det fattar du ju själv att det inte är! Tänker inte känna heller för då kommer det bara en massa bakterier..."

Är så jädrans upprörd över denna idiot till läkare och hennes kommentarer.

Håller bara tummarna nu för att det kommer igång innan torsdag kväll bara det inte kommer igång vare sig på söndag eller måndag efetrsom lillskruttan fyller 2 på måndag!

Hade kännts hemskt i mitt mammahjärta!!!!


Ja ja det värsta är att man inte vet NÅGOT!!!! Suck!


Vill ha bebis nu!!!


kramar och krya på er alla sjuklingar där ute!

PS 1: Min mobil är knäpp så ni vet. Högtalaren i den funkar 1 gång på 27! Därför inget ljud- vilket resulterar i missade samtal. Men slår jag på den lite då och då funkar den i några minuter. Bara så ni vet! Hör inte alltid vibrationerna!
 
PS 2: Orkar dessvärre inte svara på fler telefonsamtal eller frågor "om bebis har kommit!" för jag lovar att ni får reda på det via sms eller blogg. Så take it easy..... den som är mest otålig är nog jag just nu! Men ring gärna om annat ;-D


Kommentarer
Postat av: TINA

jag hade krävt att få en annan läkare!!!stackars dig!! vilken jävla idiot rent ut sagt!! fy vad arg jag blir! Barn är fula när de föds???!!! Så får man absolut inte behandla folk! En anmälan hade inte varit fel...

2009-03-10 @ 19:08:01
Postat av: Angela!

Tycker oxå att du borde anmäla. Läkare har ju faktiskt etiska regler de måste följa och att säga sånna där dumma saker är allt annat än rätt!!!

KRAM!

2009-03-10 @ 19:44:32
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken IDIOT läkare!!

2009-03-10 @ 20:33:55
Postat av: Sofia

Fyyy vad upprörd man blir på dumma läkare.... Idioter! Har själv blivit illa bemött när jag ringde sjukvårdsrådgivningen en gång.... Men hon fick ett arg samtal av min man sen.... man kan inte bara bete sig hur som helst!!!!



Kraaaaaaaaam!

2009-03-10 @ 20:57:12
Postat av: Cathrine

Det var det värsta jag hört!!!!!!!!!!!!! Hur sjuk är hon inte??! Du MÅSTE anmäla!!!! Fy f-n vilken idiot!! (JO, jag är arg nu!!!!!ler) Tycker inte att min vän ska behöva ta det!!!!!!!



Ta hand om er och lillan och magen!!! Bebisen kommer snart det känner jag i lillfingret!!skratt

KraaaaaM!!!!!

2009-03-10 @ 21:17:17
Postat av: Emma

Hej skruttisar, jag slutar aldrig förvånas av dessa läkare och det känns som om du alltid råkar ut för sådant skit! Har ni synergi i malmö? Där ska man åtminstone kunna skriva in sina åsikter om vården/det man upplevt och på så sätt framföra och förändra. ska nog kolla upp det... PUSS på er!!!

2009-03-10 @ 22:44:30
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Lisette

Hej vännen!!

Din stackare!!!!Vilket jävla pucko till läkare!!!Har hon legat till sig sitt läkar-leg eller!?!?!?!?!? anmäl henne!!!!säg bara till om du vill ha hjälp för då plockar jag fram pitt-bullen i mig!!!!

Hoppas nu att allt går bra och att lilleman kommer perfekt i tid så att ni är hemma på Elise födelsedag..håller tummarna!!

Lycka till!! Tänker på er!!

puss från Appelinarna

2009-03-11 @ 07:19:56
Postat av: Evelina

Håller med alla föregående talare..

Tack för den kalasfina inbjudan, vi kommer att vara i Småland (på begravning) den helgen och just nu har vi ingen aning om när vi kommer hem på söndagen. Jag hör av mig så fort jag vet!

Lycka till med allt!!

Kram

2009-03-11 @ 08:45:40
Postat av: Linda

Låter ju verkligen som hon valt helt fel yrke!!

Jävla pucko!!

Hoppas du slipper träffa henne fler gånger.

Hoppas allt är bra förövrigt!

Saknar er

Kram

2009-03-11 @ 15:36:04
URL: http://snyggteksjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0