sjukstuga???

Dagen börjar bra med ett "aj aj magen" från Elise sida precis innan hon och Johan går ut genom ytterdörren... Men hur många gånger har vi inte hört våra små säga så då! Klockan 09 ringer de dock hem från dagis och säger att Elise är dålig i magen och blek. Bara att ringa Johan och be honom att åka och hämta henne. Han förvånades över hur pigg hon var när han kom dit för att hämta henne. Hon ville själv springa till bilen, mm... Själv drog jag på mig något så jag såg någerlunda presentabel ut i en ICA affär och gick med raska (för att vara jag alltså!!!) steg och inhandlade 3 liter blåbärssoppa, blåbärspuré till bebis (Elise har vi nu lärt att det är blåbärsmoooooooos), saft, skorpor och Piggelin så hon skulle få i sig lite vätska. MEN Elise var väl inte så sugen så magen var inte elt OK... Vi har dock fortfarande inte bytt en enda annan blöja än de fyllda med kiss- för att utelämna onödiga detaljer!!! Nu sover hon efter att vi har tittat på Emil och griseknoen. Hon bara älskar alla Astridfilmer- dock drar hon ofta fram Ronja och säger "läskig" för det har jag lärt henne...oups! Lite senare i livet kan hon få se Ronja Rövardotter men den är faktiskt lite läskig!


Såhär ser det ut när Elise och Johan tar en nap! Skön stil!




I ett lite mer vaket tillstånd kan det se ut såhär!


"Kolla mamma, kolla pappa, elefanten!" Nu har hon fått till det...

         

Elise njöt av att få vara med och diska! Men det blev mest en massa citronätande och pressande för så hade ju mamma nyss gjort i vattenbringaren.... Oj oj oj vilken härmapa!



Nysytt påslakanset till lillen att ha i denna minilift! Fattar inte hur han ska rymmas er än 4 veckor där i!!!! Ska nog se om det går att få tag på en BRIO hårdlift som man kan ha i istället :) Varar ju lite längre! Ingen som har en sådan till salu? Eller låneobjekt går även bra- rör sig bara om nån månad ju! Kan ju sy ett dra på lakan som jag hade i Elise hårdlift så smutsar man inte ner den heller :) Hör av er i så fall!


Nu ska det provsmakas Ballerina Choko! Tror det kan vara en HIT!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vi har en brun hårdlift till våran brio-vagn som ni kan få låna om ni vill??

Kram

2009-03-11 @ 21:47:41
Postat av: Sofia

Hej... var ballerina choko god??? Nåt att rekommendera eller??? Men tycker du hårdliften är liten.... hade den ganska länge till Meja... Men å andra sidan var det typ sommar den jag fick henne!!!

Jättefint tyg... vart har du hittat det??



Hur mår Elise nu?? Kram på er!

2009-03-11 @ 21:50:56
Postat av: Förken LIPTON

Haha jag bara älskar bilden när elise o johan tar en liten nap-klockren! Pussss

2009-03-12 @ 08:12:28
Postat av: Sofia

Skönt att hon mår bra... inge kul med magsjuka nu heller:-(

Ser nog ut som jag har den liften ni har.... har ingen annan, tyvärr!!! Tyckte den var rymlig!

Nu sover Meja ute, o Ebbe är på fsk! jag sitter här:-)



Må så gott vännen.... KRAM

2009-03-12 @ 09:21:09
Postat av: Linda

Hahah, vilken skönt stil dom har när dom tar en nap!!!

2009-03-12 @ 09:53:47
URL: http://snyggteksjo.blogg.se/
Postat av: Bella & Hugo

Du kan få låna min hårdlift till 23e April om du vill, ;-)

Hoppas det är bättre med er idag, själv har jag faktiskt sovit GOTT i natt, underbart. Tänker på er. PoK

2009-03-12 @ 10:03:20
Postat av: Lisa

Hej, tack, skoj att du gillar mina grejer och syrrans :) Jag tycker hon och jag ska jobba ihop, men jag vet inte om hon vill eller ej. ha ha. Får se om jag kan göra mer robotar, har tre andra mindre som jag inte gillar lika mycket. Men jag tror det är för färgerna jag måla dem med inte är helt mina favvos.



Va fina kuddar du har :D Ska bli kul att se min sen, nu har jag Äntligen fått tummen ur och skickat mitt brev till dig. Hoppas du blir glad :) Sköna bilder på er lilla, hon är så tokigt söt!



Hoppas bebben dyker upp snart, verkar vara lite jobbigt nu :)



Kraaam

2009-03-12 @ 15:23:24
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0