time flies

Man får passa på att blogga när storasyster är på dagis för annars går allt i ett här hemma. Som sagt det där med logistik kring två barn är nog mer av en vanesak- vardagen har ju inte sjunkit in ännu! Men i tid var vi i alla fall på dagis i morse kl 08.00. Till och med någon minut tidiga! Elise kommer att gå heltid nu fram till 18e maj. Sen är det 15 timmar i veckan som gäller. Men det är ju bara tre fyra veckor då Johans sommarlov börjar sedan! Det blir hoppigt för Elise känner jag men det är väl inget hon inte tål.


Lille Sander i MISSIRIPAoutfit

Annars tutar allt på i vanlig ordning. Man byter ju rätt många fler blöjor nuförtiden. Att amma känns som en levnadsstil snarare än något man bara gör lite då och då. Men det är mysigt förutom de stunder på natten där man har säckat ihop över sig själv av trötthet för att ännu en gång AMMA. Har dessutom fått en kräkbebis vilket vi inte är vana vid- Elise kräktes EN gång under sin spädistid och det var eftersom jag hade gett henne ersättning och hon visst var ÖVERMÄTT- så det är bara att ha en handduk till hands JÄMT för en del nerkräkta kläder blir det allt både för honom och för mig.


mmmmmmm... kaneeeeeeel!

Ja igår var Johan och spelade innebandy och under den tiden var jag själv med dessa små underverk. Elise var så tyst och lekte fnt inne på sitt rum- trodde jag ja!!! När jag kom in i rummet efter 4-5 minuter möts jag av en spottande Elise med en massa konstigt brunt i munnen. Jodå, lila skruttan hade fått tag på kanelkaret som vi har till frukost till äppelmos och yoghurt. Inte nog med det utan hon hade även funnit saltkaret som vi har till äggen!!! hrmmmm jag möttes av en liten 2årings mun FYLLD till kanten med KANEL! Gissa om det var starkt i munnen enligt Elise!

...är INTE gott!
Man får dessutom en massa utslag av kanel som hamnar på den lena och oförtsörda babyhuden.

     
Bus med mormor innan hon skulle åka i torsdags kväll...



Lillbullen i pappas famn igår kväll!

Förresten så blir det Eksjö över påskhelgen och även en snabbis till Linköping över någon av dagarna. Har dock inte bestämt vilken dag än. Hoppas vi hinner träffa alla!!! Kommer bli tajt med hellre en dag än ingen!


TACK alla snälla för alla fina kort som Sander har fått i samband med sin födelse och även en stort TACK till alla gratulationer till Elise 2årsdag!


LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV
// Klara & Co.

Kommentarer
Postat av: Angela!

kanel, ho ho ho, kan inte ha varit alltför gott.... Alltid e det bus på gång när det är sådär tyst, hihi=)

Hajjar inte hur ni lyckas vara i tid till dagis, kl 08?!=) Inte ens vi, med ETT barn och TVÅ föräldrar lyckas med det. Eloge till er!!!!



Pussar o kramar i massor!!!

2009-03-30 @ 19:28:57
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Gordi

Inget kul med kräkbarn, jag vet hur det e...Milijan höll på till han var 7 månader och det var jobbigt! Snygg outfit Sander har, kram

2009-03-30 @ 22:32:55
Postat av: Cathrine

Underbart att se alla fina bilder på er lilla familj! Förstår du är sliten gumman!! Men bra att det är på rätt väg!!



OCH JA!!!! ANMÄL LÄKARIDIOTEN!!!!



PUSS

2009-03-31 @ 15:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0